Tip Memilih Topi Yang Sesuai Dengan Bentuk Wajah

Saturday, November 19, 2016

Assalamualaikum wbt..

sumber : google

Tip Memilih Topi Yang Sesuai Dengan Bentuk Wajah  |  Haaahh!! Kali ni nak cerita bab topi lak.. Mesti korang suka pakai topi kan bile p jenjalan.. Yelah, topikan pelengkap gaya selain melindungi wajah daripada terik matahari.. Kalau yang memang penggemar kepada pemakaian topi, seharusnya mempunyai koleksi topi yang pelbagai.. Almaklumlah dekat pasaran sekarang ni, macam-macam bentuk topi yang dijual.. Pilih aje mana berkenan dihati..

Tapi harus diingat bukan semua topi sesuai dengan bentuk wajah kita... Kita harus pandai memilih supaya kita tidak menjadi mangsa fesyen.. Untuk itu, kat sini aku nak kongsikan dengan korang tip memilih topi yang sesuai mengikut bentuk wajah..





WAJAH OVAL

Bagi korang yang mempunyai bentuk wajah OVAL, korang tak perlu risau kerana korang sesuai memakai apa jua jenis topi sekalipun.. Malah, bentuk muka OVAL ini boleh kelihatan lebar dan panjang mengikut jenis topi yang dipakai.. Untungkan.. 


WAJAH BULAT

Bentuk muka bulat pula sesuai memakai topi yang agak lebar di bahagian tepinya kerana ini akan menjadikan muka korang kelihatan lebih panjang..

Korang yang berwajah bulat cuba elakkan daripada memakai topi jenis 'snow cap' kerana ianya akan menjadikan wajah korang bertambahlah bulatnya..


WAJAH SEGI EMPAT

Wajah jenis ini boleh memilih dan menggunakan topi dengan boaster atau bulat kerana bentuk wajah segi empat mempunyai rahang yang kuat.. Tapi paling sesuai untuk korang yang berwajah segi empat ialah topi baseball.. Dengan memakai topi baseball ni, korang akan kelihatan lebih aktif dan dinamik.. Wohaa!!


WAJAH BENTUK HATI

Untuk korang yang berwajah bentuk hati pula, korang perlu hindari topi yang jenis lebar dibahagian tepinya supaya muka korang tidak kelihatan lebih lebar.. Pilihlah topi yang berukuran biasa atau yang sedang-sedang saja...


Semoga dengan tip ni, korang dapat memilih topi yang sesuai dengan bentuk wajah korang lepas ni..


sumber :-
Harian Metro
Jumaat | 18.11.2016
Slot : Gen Y
Penulis : Redzuan Muharam

6 comments:

  1. tip tudung y sesuai xda ka lea.. hahaha

    ReplyDelete
  2. Kepada yang memang penggemar topi dan menjadikan topi aksesori wajib..tips ni sangat membantu..

    ReplyDelete
  3. Dari dulu smpai skarang masih tak pasti wajah sendiri bentuk apa. Hihi

    ReplyDelete
  4. xreti pilih even tgok tgok bntuk muka,cra paling senang try trus mse nak beli..
    tgok ok ke x..huhu

    ReplyDelete
  5. Oval ! Tapi tk pernah nk beli topi untuk kluar --' rase mcm xsesuai je

    ReplyDelete