Ruam Bayi Powder Penawar Untuk Segala Jenis Penyakit Kulit

Assalamualaikum wbt..

Ruam Bayi Powder Penawar Untuk Segala Jenis Penyakit Kulit  |  Ruam adalah dimana keadaan kulit yang mengalami iritasi seperti kemerah-merahan, rasa gatal, bersisik, kulit yang mengeras atau benjolan melepuh... Ruam bukan sahaja berlaku dalam kalangan dewasa, malahan kanak-kanak dan juga bayi juga turut mengalaminya.. Ruam kebiasaannya berlaku pada kawasan kulit yang mudah berpeluh dan ianya adalah antara masalah kulit yang agak membimbangkan ramai orang..

Sebenarnya ruam boleh dihindari dengan rawatan di rumah sahaja.. Namun dalam keadaan tertentu, ruam turut memerlukan rawatan klinikal sekiranya keadaan ruam tersebut agak teruk.. Ruam kebiasaannya mengakibatkan kemerahan pada kulit atau terdapat tompokan merah.. Sekiranya ruam berada ditahap yang lebih teruk, ianya boleh menyebabkan bengkak, kemerahan dan luka..

Allahuakbar... Bayangkanlah sekiranya ianya berlaku kepada anak kita?? Bagaimana untuk kita merawatnya??

Kini, korang tak perlu lagi bimbang kerana dengan Ruam Bayi Powder, segala masalah kulit dapat diatasi...


Ruam Bayi Powder diperbuat daripada tanah liat putih kaolin yang berkualiti tinggi dan terbaik di dunia.. Ianya ditambah dengan air bertapis tanpa klorin.. Ruam Bayi Powder ini juga sesuai untuk semua peringkat umur dan sesuai untuk semua jenis penyakit kulit seperti psoriasis, ekzema, gatal-gatal kulit, kudis buta, kayap, demam campak dan lain-lain lagi yang berkaitan dengan penyakit kulit..

KELEBIHAN RUAM BAYI POWDER

  • Bedak ini dihasilkan daripada 100% tanah liat yang mengandungi mineral semulajadi
  • Ia mengandungi mineral semulajadi yang bertindak menyerap segala kotoran dan toksik yang terdapat pada kulit
  • Cepat meresap dalam kulit dan kulit akan terasa sejuk serta lembut
  • Satu bekas tahan agak lama dan selalunya dapat digunakan dalam beberapa bulan
  • Walaupun ia tidak semahal produk-produk lain, tetapi Alhamdulillah setiap kali sapu pada ruam atau penyakit kulit, penyakit tersebut akan berkurangan
  • Bebas Paraben dan juga bahan-bahan kimia berbahaya
  • Selamat untuk kanak-kanak dan bayi kerana kandunganya 100% bahan semulajadi seperti tanah liat putih dan air galian yang telah ditapis secara khusus
  • Ruam Bayi Powder ini sememangnya sangat menjadi pilihan ibubapa untuk bayi mereka terutamanya untuk ruam..

Ruam Bayi Powder berbentuk asli daripada tanah liat..
100% semulajadi serta mengikut sunnah Nabi S.A.W.. Ini kerana ia salah satu cara Nabi S.A.W mengubati penyakit kulit seperti yang terdapat di dalam Hadith Sohih di atas yang membuktikan Nabi S.A.W menggunakan tanah liat untuk mengubati penyakit kulit dan lain-lain penyakit.



CARA MENGGUNAKAN RUAM BAYI POWDER

Pakai bedak ini di bahagian yang bermasalah.. Di sebelah pagi, sapu selepas mandi, manakala disebelah malam pula sapu sebelum tidur.. Untuk mendapatkan kesan yang maksima, boleh disapu dengan kerap...

Pemakaian waktu siang :-

Selepas beberapa jam, jika bedak kelihatan pudar dan diserap peluh, cuci bersih dengan air, lap dan keringkan kemudian sapu lagi..

Pemakaian waktu malam :-

Sebelum tidur, sapukan di tempat yang diperlukan.. Sapuan diwaktu malam lebih berkesan kerana semasa tidur kita kurang bergerak.. Sekiranya bedak kelihatan kering, tambahkan sedikit air yang bertapis sahaja atau air zam-zam bagi mengelakkan klorin air paip..


PASTIKAN YANG ORIGINAL BARU BELI !!

Zaman sekarang ni, asal saje produk tu laris dan mujarab pasti ada yang mengambil kesempatan untuk memalsukan produk tersebut bagi mengaut keuntungan dengan mudah.. Begitu juga dengan Ruam Bayi Powder ni..

Bagi mengelakkan korang terbeli Ruam Bayi Powder yang tak original, meh aku tunjuk camne nak kenal pasti yang ORIGINAL...

Ini adalah label Ruam Bayi Powder yang Original dan tidak pernah sama sekali menukarkannya dengan label mahupun nama yang lain.... Kalau  korang nak beli, pastikan label dan nama produk adalah seperti gambar di atas..


Packagingnya pula adalah seperti ini... Bekas berwarna putih... Comel jerk bekasnya dan kemas..



DIIKTIRAF OLEH SIRIM

Pembuatan secara homemade warisan semulajadi turun temurun dan diiktiraf oleh SIRIM QAS INTERNATIONAL yang mana ia selamat digunakan tanpa bahan kimia.. Sesuai untuk kegunaan bayi dan juga dewasa.. Ruam Bayi Powder juga dijamin HALAL dan SUCI..


TESTIMONI PENGGUNA RUAM BAYI POWDER


Ramai yang telah mencuba Ruam Bayi Powder ini dan ramai yang berpuas hati.. Jom tengok testimoni daripada pengguna Ruam Bayi Powder ini..








Untuk keterangan lanjut, sila layari :-

Website
https://ruambayi.wordpress.com/

http://www.bedakruambayiori.com/

Facebook
https://www.facebook.com/ruampadabayi/


Untuk pembelian atau sebarang pertanyaan, sila hubungi :-

EN. HAFIS
(Bahagian Pemasaran HQ)

013 - 480 6787


PN. NURUL
(Product Owner)

017 - 623 9935


4 comments on "Ruam Bayi Powder Penawar Untuk Segala Jenis Penyakit Kulit"
  1. Baru pertama kali Maznee dengar tentang ubat sakit kukit dari tanah. Berdasarkan hadis pula tu.

    Terima kasih atas ilmu ni 😃 ada saintis buat kajian, kena kena samak najis berat pakai tanah. Didapati tanah boleh bunuh kuman berbahaya.

    Najis anjing dan babi kan banyak kuman berat. Memang islam dah tahu dari awal. Haibatt

    ReplyDelete
  2. baby kadang tu mmg banyak ruam. kesian tngok. tngok baby powder ni mudahan boleh baikkan ruam baby. :)

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah.. Sha dah guna dekat Imani.. Nampak perubahan pada gatal2 Imani..

    ReplyDelete
  4. alhamdulillah. mek guna diapo cream tu ok jugak tp bsukk

    ReplyDelete