Semakan Nama Penerima Dekoder Percuma MYTV 2016

Wednesday, September 28, 2016

Assalamualaikum wbt..


Semakan Nama Penerima Dekoder Percuma MYTV 2016  |  MYTV Broadcasting ni adalah unit dekoder percuma yang akan diberikan kepada lebih kurang 2 juta rakyat malaysia yang dipilih secara rawak... Siapa yang dah semak nama penerima dekoder percuma MYTV ni?? Terpilih atau idoookkk?? Bagi yang belom semak, korang boleh la semak sekarang sama ada korang terpilih atau tidak sebagai penerima dekoder percuma itewww..!!

Apakah Itu Televisyen Terestrial Digital (DTT)?

Negara-negara ASEAN telah menetapkan pelaksanaan penutupan siaran analog (Analogue Switch Off - ASO) secara berperingkat antara 2015 sehingga 2020... Untuk memastikan penyeragaman isyarat, negara-neraga yang mempunyai sempadan bersama termasuk Malaysia, Thailand, Singapura, Indonesia dan Brunei bersetuju menetapkan 2018 sebagai sasaran pelaksanaan ASO. Projek DTT di Malaysia adalah dibawah naungan Kementerian Komunikasi dan Multimedia Malaysia (KKMM) dan dipantau oleh Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM). Projek ini adalah sebahagian daripada agenda nasional untuk mentransformasikan industri penyiaran negara melalui pendigitalan dengan tujuan mempertingkatkan taraf hidup rakyat ke arah mencapai status negara maju menjelang 2020... Ia merupakan salah satu inisiatif terpenting dalam Rancangan Malaysia ke-11.


Semak Nama Anda Sekarang!!

Korang boleh menyemak melalui kaedah-kaedah berikut :-

Boleh semak melalui Pusat Khidmat Pelanggan MYTV di talian 1300 80 6988 ataupun ikuti step-step seperti dibawah ini..

Step 1
Layari laman web rasmi http://mytvbroadcasting.my

Step 2
Masukkan No. Kad Pengenalan di ruangan yang disediakan..


Step 3
Lihat keputusan samada :-

BERJAYA??




TIDAK BERJAYA??


Aku?? Huhu "MOHON MAAF... ANDA TIDAK TERPILIH.." haaa itu lah result yang aku dapat daripada semakan no IC aku.. ahakz.. Tak de rezeki lagik untuk dapat MYTV free.. Korang camne?? Semak la cepat.. Mane tau kowt-kowt ada rezeki korang untuk dapat dekoder MYTV percuma ni..


Saluran yang ditawarkan!

Antara saluran yang ditawarkan oleh MYTV adalah seperti berikut :-


Korang dah semak belum?? Kalau belom jom semak sekarang..!!




2 comments:

  1. Saya ada try...tapi tak dapat.. bukan rezeki..

    ReplyDelete
  2. Samalah jugak..tidak berjaya..mak je dapat..

    ReplyDelete