Why Does It Take You So Long?

Assalamualaikum wbt..


Why Does It Take You So Long? | Reality atau fantasi..? Inilah realiti.. Huhu.. Sering kali terjadi pada mommies yang berkerjaya... Pagi-pagi kelam kabut menyiapkan anak-anak untuk dihantar ke pengasuh... Lepas siap anak-anak baru siapkan diri sendiri... 

Rutin bagi aku sendiri, bangun pagi seharusnya siapkan diri sendiri dulu baru siapkan anak.. Kalau siapkan anak dulu mesti tak sempat... Dah anak bangun mesti banyak kerenah dia nak dilayan.. So, better aku siapkan diri sendirik dulu.. Dah siap diri sendiri baru uruskan anak.. Hehe.. 

Itu pown sebab aku anak baru sorang.. Kalau dah dua tiga orang tataw la macam mana.. Kene ada pengurusan masa yang betul... Kalau suami turut membantu dalam menyiapkan anak pepagi tu dah dikira untung badan dan bonus.. Kalau dapat suami yang hanya pentingkan diri sendiri dan menganggap urusan siapkan anak atau menguruskan anak ni adalah tugas sang isteri sahaja, memang agak susahlah bagi seseorang isteri itu...

Kebanyakan isteri sekarang berkerjaya.. Zaman sekarang kalau sorang aje yang bekerja mesti tak cukup untuk menampung kewangan keluarga.. Semuanya mahal sekarang.. Tak de yang murah.. Masuk toilet pown dah 50 sen kowt sekarang.. Huhu.... Dah isteri pown bekerja untuk tolong kewangan keluarga, tak salah kowt para suami tolong isteri dalam pengurusan rumahtangga.. Sama-sama membantu antara satu sama lain.. Berat sama dipikul ringan sama dijinjing.. Tak gitu?? 

Renung-renungkan dan selamat beramal..!!


6 comments

  1. ekin xkeje... betul kewangan sekarang tak cukup kalau seorang keje.. tapi nak buat macam ner suami tak bagi keje...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak pe ekin.. Kalau suami tak kasi tak pe.. Hehe.. Tu tanda dia mampu untuk sara keluarga.. Alhamdulillah.. :)

      Delete
  2. realitinye mcm tu la.. itu belum lg kalau anak tu xnk bgn pg.. yg penting kerjasama yang diberikan tu..

    ReplyDelete
  3. mak kite pun seorang wanita bekerjaya, dulu macam ni la rutin dia membesarkan kami berlapan setiap pagi tapi bila anak-anak dia dah besar, adik adik kite yang berumur 4 dan 6 tahun kami pulak tolong siapkan diorang, mak tinggal buat breakfast ja :)

    ReplyDelete
  4. ni yang tak ada anak pun pagi-pagi dah kelam kabut nak pergi keja... aduhai...

    ReplyDelete
  5. Siqah takde anak lagi pun dah kelam kabut pagi2 pergi kerja. Hehe. betul tu lea. Both suami isteri kena cari rezeki sekarang. Kos sara hidup makin meningkat =( Tambah lagi yang tinggal di bandar besar.. Huu

    ReplyDelete