Pekena Durian Sampai Pengsan

Assalamualaikum wbt..

Pekena Durian Sampai Pengsan  |  Mownink korang..!! Throwback cerita semalam.. Petang semalam encik somi request nak makan dorian... Hadoii dah banyak hari kowt dia bersungut nak makan durian.... Nasib baik lelaki, kalau pompuan dah cam orang mengidam gayanye... Haha..!! Nak dijadikan cerita, petang semalam kitorang pergi la makan durian... Kitorang cari kedai jual durian yang boleh makan terus dekat situ.. Sebabnya aku tak suka bawak durian dalam kereta.. Bau dia habattt kowt.. Tak tahan bau wo0o0oo.. Aku bab bau durian memang tak boleh.. Tapi makan boleh.. haha. Pelik kan.. Pelik tapi benar kata orang..


Kebiasaannya kalau nak mencari buah-buahan mesti aku akan pergi gerai buah tepi-tepi jalan dekat Jalan Hj. Ahmad, Kuantan.. Semalam pergi, tengok-tengok semua gerai tepi jalan tu dah takde.. Suspen sekejap.. Dah kat situ gerai dah lesap, nasib baik ada kedai jual durian seberang jalan tu...Berlambak durian.. Cam pesta durian jerk gayanya.. hehe..

GlobalMax... Nama kedai yang Gah, se-Gah durian yang dok ada bertimbun depan kedainya.. Ramai jugak orang yang p beli dan makan durian dekat situ... Macam-macam jenis durian ada.. Harga pown tak de la mahal mana nak dibandingkan dengan tempat-tempat lain...

Musang King - RM 20 sekilo
D101 - RM 18 sekilo
D24 - RM 15 sekilo
Durian Kampung - RM 8 sekilo

Musang King

Semalam aku amek sebijik untuk setiap jenis durian... Nak rasa semua jenis durian semalam.. Haha.. Barulah ohsem ye dak?? Rabak jugak poket aku semalam.. Tapi tak pe la bukan selalukan.... Nampak tak gambar kat atas ni.. Durian Musang King.. Korang tahu tak kitorang kecewa dengan durian ni.. Nak tahu kenapa?? huhu.. Sebab hanya 2 ulas tersebut sahaja di dalam sebiji durian.. Hayyooo... Tak puas makan ohh.. Sebijik Rm17 hanya untuk 2 ulas sahaja.. Huwaaaaa.. Nangis tepi bucu meja...

D101

D101 memang ohsem rasa dia.. Best sangat.. Seb bek ulas dia banyak jugak.. Haha.... Harga Rm18 sekilo.. Sangat berbaloi dengan isi yang banyak dan sedap.. Len kali kalau repeat, nak makan yang ni aje la.... Yang lain tolak tepi... hehe..

D101

Nampak isi dia.. Menyelerakan.. Sedap.. Ohsemnesss... D24 pown best jugak tau.. Manis.. Lemak.. Tapi aku tak snap pic sebab tangan dah kotor kan... Dok pegang si kecik tu lagik.. Tak cukup tangan nak snap pic.. hehe.. 

Eh-eh.. Kenapa mak senyum senget nakkkk??

Muka teruja tunggu durian sampai ke meja.. Tak sabo nak makan.. Budak kecik tu pown kemain agik yee.... Durian kampung pown kitorang beli jugak.. Tapi kitorang makan last sekali.. Bila mulakan dengan yang sedap dulu, maka jadi tak sedap pulak durian kampungnya... Hadoiyaii.. Sampai tak habis makan.. Sebenarnya, dah kenyang pown ya jugak... hehe.. Dah terpaksa buat balik yang tak habis tu.. Terpaksa lah tahan hidung bau durian dalam kereta.. Nak muntah mak nak bau durian dalam kereta.. Ya ampunnnn...!! Nak tinggal kat situ aje, sayang.. sebab banyak lagik kowt... Tataw la camne nak kasi hilang bau tu...

Macam-macam aksi si Qhaliff ni.. hehe

Dah kenyang, kami pown berangkat pulang dengan kesenakan perut yang melampau sebab tak makan nasik petang.. haha.. Nak makan durian sampai lupa nasik... Kalau ada rezeki lebih bolehlah repeat pekena durian lagik pas ni.. Korang yang dok kuantan leh la p usha kedai ni kat Jalan Hj. Ahmad.. Banyak gile durian weh kat sana... Leh meroyan sekejap.. Haha..!!

Banyak durian + ramai orang

Disediakan kerusi + meja untuk kite santap durian disitu



6 comments

  1. Nak hilangkan bau dari kereta senang je.. Sembur febreeze lepas tu jemur dekat terika matahari.. Buka keempat-empat pintu kereta..

    ReplyDelete
  2. sy mencari d24 susah pula nak dapat.. ari tu masa di rumah mencari la kebanyakkannya dah abis.. musang king? hehe.. kena pandai pilih tu kalau kecik sgt mmg isinye xbnyk mana un.. kena amik yg sederhana sikit pastu ckp la dgn org tu jgn yg isi dua ulaas je taw.. murah juga musang king dia jual tu..

    ReplyDelete
  3. Mujurlah Mrs. A bukan hantu durian macam sesetengah orang ngeh!ngeh!ngeh!
    Ada... layan makan takde pun tak kisah sangat.

    ReplyDelete
  4. Siqah pun tak suka bawa balik durian sebab baunya aduhai tak tahan. Boleh pening tu dalam kereta. Huhu. Sedapnya durian! Siqah baru makan semalam. Durian kampung lah. Takde lak jumpa musang king. Hehe.

    Btw, lea duduk kuantan rupanya. Kakak siqah tinggal sana. Kadang2 ke sana jugaklah. Adalah setahun 2 kali kot. Hehe

    ReplyDelete
  5. Sis dah biasa mkn durian kg. Lagipun mmg x kenal jenis durian cuma tau mkn je ...

    ReplyDelete