Nak Jadi Jutawan Tak??


Assalamualaikum wbt..

Salam Jumaat buat semua... Semoga hari ni akan lebih bermakna nak bermanfaat buat korang dan aku juga.. Mencari keberkatan hari jumaat.. Jom pakat-pakat baca Yaasin kejap agik... Kat tempat aku ni macam biasa la hari jumaat belah pagi ada bacaan Yaasin dan mesyuarat pagi.. Hehe.. mencari keberkataan hari Jumaat... Disamping dapat menyedekahkan Yaasin kepada sesiapa yang kita niatkan.. 

Okeh pagi Jumaat ni, aku nak share sikit macam mana nak jadi JUTAWAN.. Semoga menjadi amalan kite sepanjang masa agar apa pon bisnes yg kite ceburi sentiasa diberkati Allah.. Amiin..


Maksud REZEKI adalah :-
- kasih sayang
- kewangan
- kesihatan
- ibadah

Nak dapat income RM50,000 sebulan, wajib SEDEKAH 10% dalam RM5000 bulan tu baru Allah bagi RM50,000....

Lepas solat sedekahkan Al-Fatihah pada mak ayah.. Call mak setiap hari.. Mintak maaf dengan mak.. Mintak mak redha dengan apa yg kita buat..

Nak rezeki melimpah ruah.. Bukak la tabung-tabung berikut :-
1. Tabung Zakat
2. Tabung Sedekah
3. Tabung Wakaf
4. Tabung Infak

Ramai yg sibuk jaga rezeki dengan orang tapi LUPA & TAK JAGA hubungan dengan PEMBERI REZEKI (ALLAH SWT)



AMALAN MENJEMPUT REZEKI YANG WAJIB BUAT :-

1. Solat di awal waktu
Lelaki - 10 ke 20 minit sebelum azan mesti dah ada kat masjid!

2. Solat Dhuha
Eksklusifkan masa dengan Allah dahulu sebelum buat kerja lain

Baca surah Al-Waqiah selepas Dhuha (kita tidak akan miskin sampai bila-bila)

Bilangan rakaat biasanya buat 2 rakaat, cuma tambah jadi 4, 6 & 8.. Ikut kemampuan.. Setiap 2 rakaat   kena bagi salam..

*** Jadilah JUTAWAN yang memberi manafaat pada orang lain!

3. Tahajjud
Buat 7 hari berturut-turut kemudian dah biasa.. Buat secara konsisten..

Buat presentation dengan Allah di waktu 1 per tiga malam.. Cerita plan marketing pada Allah terus! Kalau cerita pada manusia.. kalau orang tak nak, kita akan kecewa! Tapi present plan pada Allah.. kita takkan rasa kecewa.. merintih pada Allah apa yang kita nak.. Apa yang kita impikan.. Apa yg kita nak capai dalam hidup! Biar jelas.. Kalau nak jadi jutawan.. doa nak jadi jutawan berkat tahun ni..

Mintak semua pada Allah.. Nak pakai Ferrari.. Nak ada RM10juta dalam akaun bank dalam masa 2 tahun.. Nak hantar mak ayah pergi umrah tahun ini.. Nak beli rumah bunglo.. Impian kena jelas! Mintak semua pada Allah.. Mintak yang besar-besar terus sebab Allah maha kaya maha pemurah!

Belajar berlapang dada.. Redha dengan setiap masalah dan ujian yang Allah bagi.. Contoh ada orang hutang kita bertahun-tahun tak bayar.. Redha kan semua tu.. Belajar redha.. Sebab ada orang pinjam 90ribu dah bertahun-tahun tak bayar..pastu dia belajar redha.. Tak sampai seminggu Allah balas balik dia berjaya jual tanah bernilai RM340,000 yang 10 tahun lepas punya kes..

4. Sedekah
Beri sedekah dengan perasaan.. 
Contohnya, Ya Allah asbab aku memberi ni aku dapat jadi jutawan (semasa nak sedekah tu niat macamm ni dengan penuh perasaan)

5. Buat TABUNG SUBUH

Masukkan duit setiap hari selepas subuh.. Masukkan dengan penuh perasaan dan doa pada Allah.. Cukup sebulan duit tabung tu keluarkan dan sedekah pada masjid @ rumah kebajikan @ maahad tahfiz dll..

6. Formula YAKIN
1. Yakin
2. Yakin
3. Yakin
4. Yakin
5. Yakin
6. Yakin
7. Yakin
8. Yakin
9. Yakin
10. Doa
11. Usaha
12. Tawakkal

9 kali kena yakin!!

7. Baca Al-Quran
Paling malas minimum 1 baris dengan terjemahan.. Buat setiap hari.. Jadikan amalan!

Kalau bersedih.. Baca Quran.. Kalau sakit.. Baca Quran..

8. Istighfar setiap hari
Baca zikir 'Ya Wahhab' je 100 kali setiap hari.. Lagi bagus setiap solat 100x.. Pastu up 1000x sampai la mampu buat 100,000 zikir..

9. Jaga Wuduk setiap hari
Latih badan sentiasa ada wuduk.. Kalau masalah kentut.. Buat ikut kemampuan sampailah masalah kentut tu hilang.. Hehe! Contoh dlm wuduk pastu gi jumpa client.. Pasti terkentut.. Jangan la pi ambik wuduk plk.. Lepas dh jumpa client baru la ambik wuduk sbb masih dlm proses latihan.. Bg kelonggaran pada diri.. Jgn berubah secara drastik..

10. Latih diri MEMBERI diwaktu tiada bukan bila dah KAYA!

11. Ada satu lagi kaedah untuk menjemput Rezeki dengan Zikir Asmaulhusna

Semoga bermanfaat untuk semua..



2 comments

  1. Salam Jumaat Lea..alhamdulillah..terima kasih perkongsian kak PC suka sangat..peringatan untuk kak PC ni..syukur..

    ReplyDelete