Qhaliff Tak Sihat...


Assalamualaikum wbt..

Ahad lepas Qhaliff bangun tido agak lambat.. Lena betul dia tido.. Mungkin disebabkan pukul 6 pagi baru dia dapat tido... Biasa la budak kecik ni dah banyak main sekarang.. Tido pun tak mau... Yang seksooo ummi dia ni haa.. Terpaksa bersengkang mata layan dia.. Hari-hari pun macam tu la waktu dia tido... 

Tapi hari tu lambat betul dia bangun.. Tak macam selalu... Pukul 2 petang pun tak sedar lagi.. Aku dah risau takut-takutnya perut dia lapar... Nak kejutkan tak sampai hati... Bukak tv kuat-kuat pown tak sedar jugak... Sabar lagik... Last-last dia bangun pukul 3 lebih... Terus mandikan.. minum susu.. makan nasi... 

Hurmm rupa-rupanya Qhaliff tak sihat... Batuk.. Selesema.. Lahai patut la sedap sangat tido.. Rupanya badan tak sihat... Sian anak ummi... Meleleh aje hingus... Biasa la kalau dah tak sihat asek merengek aje la dia... Sampai ummi tataw nak buat macam mana dah.. Nak pujuk cam ne... 



Ni gambar lama dia tak sihat sebelum-sebelum ni... Tacing betul tengok gambar ni.. Ni dekat rumah pengasuhnya.. Kasi mainan pown dah tamo... hikhik... Tapi ni cerita lama la.. Yang sekarang ni pown lebih kurang cam tu jugak la.. Nama lagik tak sihat kan.. Mesti la merengek.. Manja lebih...



Ummi umpan mainan... Sekejap je ok.. pastu nangis balik... Adoii pening sekejap mak nakk.. Haha... Orang cakap petua untuk selesema lumurkan kunyit hidup atas hidung... Terus pegi dapur carik kunyit hidup.. sekali dah habis la pulak... Mood-tensen... Semalam suruh encik suami pergi carik kunyit hidup.. Dah dapat tu terus dikerjakan kunyit tersebut.. Kupas kulit kunyit tu.. tumbuk-tumbuk sikit... terus sapu pada hidung... Kuning anak ummi jadinya.. hikhik..



Nampakkk... atas hidung dah kuning... stedi tengok tv.. hidung dah selesa kan... Petua yang mujarab... Titik ubat hospital dalam hidung tak jalan... tak menjadik.. kene cara tradisional ni jugak... Ummi harap anak ummi cepat sembuh.. Anak ummi suka dan senang makan ubat.. Alhamdulillah...


Adik nak selfie satu kali ummi...!!



video

2 comments