Posto.. Posto.. SP Tempered Glass Dah Sampai..


Assalamualaikum..

Ritu aku ada cerita pasal Lenovo Phab Plus aku kan.. Sekarang aku nak cerita pasal Screen Protector (SP) lak... Al kesahnya, Aku beli Phab Plus tu memang dah didatangkan sekali dengan SP.. Tapi yang plastik biasa ajo lah... Kengkononnye nak pasang sendiri dengan keyakinan yang paling tinggi boleh pasang tanpa cacat cela.. huh.. Pasang la sendiri dengan tangan dah cam kene parkinson menggeletarnya... Ceritanya bermula disini.... Time nak tarik yang plastik alas depan tu.. entah camne tak perasan tertarik sekali yang SP yang sepatutnya dah terlekat kat screen hp... Tarik dengan laju dan terus letak atas tilam... 

Hah tengok hp.. wahh clearr... cantik.. pandai jugak aku pasang... pastukan.. tengok dengan lebih teliti dan mengamati dengan mata hati.. dan dengan mata yang lebih besarrr.. rupa-rupanya tak de SP pown yang melekat kat screen telefon tu.. Huwaaaaa.. aduhaii.. tengok atas tilam.. hah dah selamat melekat bulus bulus kain kat SP tohhh... nangis tepi tilam.. sob sob sob..


Inilah hasil yang sangat comel... SP dah berbulus itu tadi.. Pasang jugak sebabnya takut screen calar.. walaupown mata berbuluuuuu tengok gelembung-gelembung angin tersebut!! Dengan perasaan yang terkecewa, aku terus wasap Encik IsOne... Nak mintak tolong dia orderkan SP lain kat lazada.. Kirenya mengadu nasib la dengan dia.. Haha!!

Alang-alang dah nak order barukan, terus aje order yang jenis tempered glass.. Baru mengancam nanti HP aku.. Ahakzz.. So, dengan baik hati nya dia mengoderkannya untuk aku... Yang dasyatnya, kene tunggu lama juga nak dapat sebabnya SPTG tersebut datangnya dari China.. hoho..!!

Dah sekian lama menunggu.. wah cam lama berzaman jerk gayanya... sampai la aku punye SPTG tersebut dari China..







Ini la rupanya... Eksklusif betul.. Dalam kotak khas lagik tu... Bersemangat nak pasang.. Kali ni pasang dengan lebih berhati-hati dan dengan hati yang suci murni tak angkuh lagik.. Haha.. 


SPTG siap dipasang dengan bergayanya... Alhamdulillah... Aku nak ucapkan terima kasih banyak-banyak pada Encik IsOne sebab banyak bantu aku dalam membeli melalui lazada... TQ encik.. Lain kali tulun lagik.. cia.. cia.. cia..

1 comment

  1. mcm mana ye nk contact encik isone ni? sbb saya ade beli lenovo v1 yg rupanye imported dr china,lenovo msia x jual pun set ni,maka segala tempered glass ke,screen protector pun xde...huhuhu

    ReplyDelete