Red Label Pink Eiffel


Assalamualaikum wbt..

Baru-baru ni pergi maybank untuk urusan keluar duit.. Tetiba mata aku ternampak seseorang memakai tudung yang menjadi idaman aku.. Huhu.. Syahdunyeeeeee ku melihatnyee..

Red Label - Pink Eiffel

Entah bila la aku dapat membelinye kan... Angan-angan je la.. Sebab harganye telah melambung sangat-sangat la tinggi sekarang ni.. Harga memang lah tak mampu untuk aku miliki.. 
Sob sob sob ( nangis bucu lemari ).....

Suka Tangguh Kerja


Assalamualaikum wbt..


Terasa lengang sikit hari ni.. Kerja telah banyak diselesaikan dengan sebaiknya.. Ada la sikit-sikit lagi kerja yang memerlukan pendapat Ketua Unit.. Ketua Unit pergi kursus so kena la tunggu beliau balik dulu.. Haha.. Sambil-sambil tu aku blogwalking blog kawan-kawan.. Tetiba terhenti lama aku di satu destinasi ni.. Aku terbaca entri berkenaan 'tangguh kerja' dekat blog Irfan Khairi .. Tertarik pulak dengan apa yang disampaikan oleh beliau.. So aku nak copy paste jugak la kat blog aku ni agar menjadi peringatan buat diri aku sendiri dan kawan-kawan jugak.. Jom kite z0omMmm..~!!


Hati mahu melakukan sesuatu yang boleh mengubahkan hidup, tetapi mulut berkata“Tunggu dulu”. Nak risau apa. Esok kan masih ada… hari ini boleh relax-relax dulu sebab nak mengubahkan hidup, bunyi macam susah je… lagi pun ada banyak rutin harian lain yang perlu dilakukan terlebih dahulu.
Begitulah hakikatnya keadaan yang sering berlaku. Menangguhkan kerja menjadi penghalang semangat dan motivasi untuk berubah. Menangguhkan kerja adalah pencuri masa dan pencuri hidup. Mat Salleh panggilnya procrastination.
Terlalu ramai yang tidak mencapai matlamat mereka oleh kerana walaupun mereka sedar dan telah menetapkan matlamat, mereka ada sahaja alasan masa untuk memulakannya adalah salah– hari tidak betul, minggu tidak betul, bulan tidak betul dan tahun tidak betul. Industri tidak betul. Market tidak betul. Sehingga akhirnya terlalu lewat!
3 sebab utama penangguhan kerja:
  • Terlalu banyak alasan
  • Tidak sirius dalam mengambil keputusan
  • Tiada deadline dalam matlamat
buang masa
Untuk mengelakkan penangguhan kerja, tanya diri sendiri pada ketika itu- adakah anda memberi terlalu banyak alasan untuk tidak memulakan kerja? Adakah anda sirius dalam mengambil keputusan? Adakah anda menulis deadline (tarikh) untuk mencapai matlamat kerja tersebut? Jawapannya:
  • Hentikan memberi alasan (Orang lain buat duit, kita buat alasan)
  • Mula serius dalam mengambil keputusan hari ini! (Terlalu banyak anda dan keluarga akan rugi sekiranya anda tidak serious dalam hidup)
  • Tulis deadline atau tarikh untuk mencapai sesuatu matlamat (walaupun kerja-kerja kecil- tulis tarikh deadline tersebut. Dengan hanya menulis deadline, ia akan mengubahkan mentaliti anda)
Mereka yang berjaya, dan mereka yang dalam keadaan “biasa-biasa” sahaja, semuanya mempunyai 24 jam sehari dalam hidup. Apa yang membezakan kedua-dua golongan ini adalah penggunaan masa yang lebih efektif oleh orang yang berjaya.
Sememangnya melakukan sesuatu yang baru adalah sukar. Walaupun bagi mereka yang berjaya juga. Namun, orang yang berjaya tahu bahawa untuk mencapai kejayaan, ianya terpaksa dilakukan juga tanpa melengah-lengahkan masa  supaya ianya tidak mencuri masa dan hidup mereka!

Klik sini untuk artikel asal


 Bila baca entri ni rasa macam terkene batang hidung sendiri.. Sebab kadang-kadang aku pown seperti yang disebut.. HAha.. Manusia selalu lalaikan..


Kene cuba ubah la pas ni... Jadi manusia yang lebih yakin dan ada tujuan dalam hidup.. cewahh.. 
( berapi-api azam tu.. jadi ke idokkkk tataw agik haha..) yang penting ada gak niat nak berubah tu.. huhu..



Sumber gambar  :  En. Google


Giveaway 2015 By Syafiyahluv.com


Assalamualaikum wbt..

Giveaway 2015 By Syafiyahluv.com kali ini menawarkan hadiah 5 x Tudung Bawal Adijuma kepada pemenang yang bertuah.. Sesiapa yang menjadi pengikut dan peminat setia Tudung bawal dibawah label AIDIJUMA ni jangan ketinggalan untuk join GA ni yek.. Boleh tambahkan koleksi yang dah sedia ada tu.. Haha.. ( Cam aku gak leee... peminat TEGAR aidijuma.. )

Nak join??? Hah.. klik la banner bawah ni...


Tempoh GIVEAWAY

Mula : 01/10/2015
Tamat : 31.10.2015 ( 10 Malam )

Pemilihan pemenang menggunakan khidmat random.org.
Hadiah : 5 x Tudung Bawal Aidijuma


Tunangku Tidak Tampan (3T)


Assalamualaikum wbt..

Lama betul rasanya tak berkongsi hobi aku yang satu ni.. MEMBACA ... Tapi kali ni buku yang aku baca ni adalah pinjaman semata-mata.. haha.. Aku pinjam ngan member opiz aku.. Dia beli buku ni melalui online.. Sampai aje parcel kat opiz terus dia bukak.. aku tengok buku, ape agik terus tanye buku ape... Aku kan hantu buku.. hehe..
_pinjam pic ye tt.. ---> encik google kasi pinjam_

"Tunangku Tidak Tampan"... hohoho.. tengok tajuk cam tak best aje.. Mula-mula tak berminat.. Pastu tengok lak penulis buku.. Eh.. cam penah dengo aje nama penulis ni.. Hah.. baru perasan.. Penulis ni rasa femes jugak... Terus cam berminat... Tetibanye kawan aku kasi aku baca dulu..

"Nah.. amek la kalau nak baca dulu.."' kata kawanku.

terpinga-pinga aku.. (dalam fikiran terus fikir.. eh dia beli takan tamo baca dulu )

"Eh, ei tamo baca dulu ke", aku lak tanye dia

"takpe baca la dulu, buku ei kat umah tu tak baca-baca agik", jawab dia balik kat aku

Haha.. ape agik, orang mengantuk disorongkan bantal.. terus la mauuuuuuuuuu.. Tapi aku belum habiskan lagik bacaan buku ni sebabnye buku ni agak tebal so amek masa sikit untuk dihabiskan.. Apa yang aku nak sampaikan disini adalah buku ni sangat la bagus sebab diterapkan ilmu agama didalamnya.. pendek kata, novel ni adalah novel islamik yang membawa banyak pengajaran disetiap kejadian...Diselitkan juga kisah-kisah nabi.. Sangat bagus lah untuk dibaca... 

Mula-mula bacaan memang rasa bosan sebab penulisan dia agak bercelaru sikit... mungkin ini novel pertama penulis kowt... aku agak la kan.. hurmm.. makin banyak aku baca makin seronok dan banyak betul pengajaran yang aku dapat dalam buku ni.. Ada jugak part-part dalam novel ni membuatkan aku menangis... huhu.. sedih ohh... Terutama saat dia ingin berubah kearah kebaikan tapi banyak rintangan dan juga saat dia bersama ibunya.. wahh drama sangat aku kann... Tapi serius beb..  novel ni best.. TQ la pada kawan aku sebab kasi pinjam kat aku.. haha..

Tamo la ulas panjang lebar.. korang nak merasai ape aku rasa baik korang p beli novel  ni.. Tak rugi ohh... P la beli... (aku je pinjam).. hehehe...

_pinjam agik sekeping kat tt & en. google_

K la.. nak sambung keje lak... 
bubaiiiii...~!!