Dah Sampai Masa...


Assalamualaikum wbt..

sumber : google

Dah sampai masa... Apakah??? 

TV aku rosak wehhhh... Adoiii dah sampai masa dia setelah 10 tahun berkhidmat untuk aku... TV tu aku beli dengan gaji pertama aku semasa kerja swata dulu... Sangat-sangatlah berjasa pada aku.. Peneman aku dikala sunyi... Cewahhh... 

Yang tak bestnya dia rosak pada masa yang agak tidak sesuai... Rabak lagik la akaun bank aku kali ni.. hehehe... Tapi apa boleh buat... Kene jugak carik yang baru.. So, operasi mencari peneman baru bermula.. Hampir 2 hari aku dok survey kat kedai letrik sekitar bandar Kuantan... Biasalah bila nak beli bende-bende yang mahal ni kene buat servey terlebih dahulu.. Tak boleh nak hentam kromo aje.. Bukan singgit dua bossssss....~!!

Kebetulan ada lak kawan opiz nak beli tv jugak... So boleh la 'tugede-gede' beli kan.. hehehehe.. Moga-moga dapat murah lagik.. Aku pown tak berapa tahu sangat market harga tv di pasaran... Tak pernah amek peduli... Sebab tu la p redah banyak kedai dulu buat bandingan harga...  

Hajat dihati nak la beli TV LED 42 @ 40 henci Full HD... Bila dah sampai kedai tv, tetiba mata ni tengok kecik je tv 42 @ 40 henci tu... Sebabnya dikelilingi oleh tv yang saiz nye lebih besar gedabak... Hoh... Hati dah beralih arah wehhh... Terpikat ngan tv 48 henci la pulak... Hahaha.. parah-parah...

Kawan opiz yang sorang tu cakap, alang-alang nak beli baik beli yang puas ati terus... hoh... Tersangkut lak dengan kata-kata dia tu... fikir punya fikir, betul gak tu... Adehhhh kopak pulak duit gaji aku untuk buat tambahan peribadi kepada duit yang dah di-stenbai-kan itew... huwaaaaaaaaa...~!! makan megi je la bulan ni.. Gaji lambat agik.. tulunnnnn...~!! Tapi tak pe la.. bukan hari-hari beli tv... 10 tahun sekali... harap-harap camtu la.. harapnya 20 tahun la kali ni bertahan.. kekeke...

Mula-mula kitorang dok servey tv sony... pastu tetiba beralih arah kepada samsung pulak... Carik punya carik jumpa la kedai yang paling murah harga yang ditawarkan kepada kami.. TV Samsung LED 48 henci Full HD... 

sumber : pinjam gambar mudah.my..

Setelah berletih-letihan mencari, kami buat keputusan untuk beli aje kat kedai tu.. Sebabnya rasa agak murah harga yang ditawarkan berbanding kedai-kedai lain... Letih wooo0o0oo masuk kedai keluar kedai.. Dengan keadaan aku yang sekarang ni.. sangat-sangat la tak larat... hehehe

So, inilah hasil kami... Samsung LED 48 henci Full HD... 

Si peneman baruku... Luas pemandangan mata ini.. 

Alhamdulillah rezeki tuhan semua ni... Moga dilimpahkan lagi rezeki yang halal oleh-NYA.. 
Amin..




Ingat MATI..


Assalamualaikum wbt..

Sumber : google

Wah tajuk kali ni agak menakutkan.... Takut bagi kita yang belum cukup bekalan ke sana... :) Aku wujudkan entri cenggini bukan untuk menakutkan sesiapa.. cuma untuk peringatan pada diri sendiri dan juga kawan-kawan... yang MATI itu adalah PASTI.... Setiap yang hidup pasti akan mati... 

Sehebat mana pown kita di dunia ni, INGATLAH kita akan menghadapi kematian... Kawan-kawan, janganlah kita selalu ingat yang kita masih punya banyak masa, ingatlah mati itu tiada syarat tua dan mati itu tiada syarat sakit... Mati itu menjengah tanpa mengira waktu...



Hayati pesanan Tok Guru kita.... 


Allahuakbar...



sumber : google

Jumpa dialog ni kat google image... Sebagai panduan kita bersama... :)




Buatmu Seorang Lelaki Yang Dikagumi...


Assalamualaikum wbt..



Buatmu seorang LELAKI... Seorang pejuang Islam...




Al-fatihah..

Perginya Seorang Murabbi...


Assalamualaikum wbt..

Sumber : Google

Allahuakbar... 

Malam Jumaat 12 Februari 2015 Jam 9.40 malam.. Perginya seorang ulama hebat... seorang murabbi ummah... Tuan Guru Nik Abdul Aziz bin Nik Mat... Ya Allah, betapa aku tak mempercayainya... Namun itulah kenyataannya... Hiba hati bukan kepalang... Tanpa sedar airmata mengalir... Betapa aku mengagumi beliau.. Seorang yang teguh memperjuangkan agama Islam.. Tak pernah berputus asa walaupun pelbagai rintangan ditempuhinya... Allah lebih menyayangi beliau..


Al-Fatihah
Semoga roh beliau dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan kekasih-kekasih ALLAH SWT... 

Takziah buat keluarga al-marhum.. Semoga terus tenang dan tabah.. Allahuakbar...