Dah Sampai Masa...


Assalamualaikum wbt..

sumber : google

Dah sampai masa... Apakah??? 

TV aku rosak wehhhh... Adoiii dah sampai masa dia setelah 10 tahun berkhidmat untuk aku... TV tu aku beli dengan gaji pertama aku semasa kerja swata dulu... Sangat-sangatlah berjasa pada aku.. Peneman aku dikala sunyi... Cewahhh... 

Yang tak bestnya dia rosak pada masa yang agak tidak sesuai... Rabak lagik la akaun bank aku kali ni.. hehehe... Tapi apa boleh buat... Kene jugak carik yang baru.. So, operasi mencari peneman baru bermula.. Hampir 2 hari aku dok survey kat kedai letrik sekitar bandar Kuantan... Biasalah bila nak beli bende-bende yang mahal ni kene buat servey terlebih dahulu.. Tak boleh nak hentam kromo aje.. Bukan singgit dua bossssss....~!!

Kebetulan ada lak kawan opiz nak beli tv jugak... So boleh la 'tugede-gede' beli kan.. hehehehe.. Moga-moga dapat murah lagik.. Aku pown tak berapa tahu sangat market harga tv di pasaran... Tak pernah amek peduli... Sebab tu la p redah banyak kedai dulu buat bandingan harga...  

Hajat dihati nak la beli TV LED 42 @ 40 henci Full HD... Bila dah sampai kedai tv, tetiba mata ni tengok kecik je tv 42 @ 40 henci tu... Sebabnya dikelilingi oleh tv yang saiz nye lebih besar gedabak... Hoh... Hati dah beralih arah wehhh... Terpikat ngan tv 48 henci la pulak... Hahaha.. parah-parah...

Kawan opiz yang sorang tu cakap, alang-alang nak beli baik beli yang puas ati terus... hoh... Tersangkut lak dengan kata-kata dia tu... fikir punya fikir, betul gak tu... Adehhhh kopak pulak duit gaji aku untuk buat tambahan peribadi kepada duit yang dah di-stenbai-kan itew... huwaaaaaaaaa...~!! makan megi je la bulan ni.. Gaji lambat agik.. tulunnnnn...~!! Tapi tak pe la.. bukan hari-hari beli tv... 10 tahun sekali... harap-harap camtu la.. harapnya 20 tahun la kali ni bertahan.. kekeke...

Mula-mula kitorang dok servey tv sony... pastu tetiba beralih arah kepada samsung pulak... Carik punya carik jumpa la kedai yang paling murah harga yang ditawarkan kepada kami.. TV Samsung LED 48 henci Full HD... 

sumber : pinjam gambar mudah.my..

Setelah berletih-letihan mencari, kami buat keputusan untuk beli aje kat kedai tu.. Sebabnya rasa agak murah harga yang ditawarkan berbanding kedai-kedai lain... Letih wooo0o0oo masuk kedai keluar kedai.. Dengan keadaan aku yang sekarang ni.. sangat-sangat la tak larat... hehehe

So, inilah hasil kami... Samsung LED 48 henci Full HD... 

Si peneman baruku... Luas pemandangan mata ini.. 

Alhamdulillah rezeki tuhan semua ni... Moga dilimpahkan lagi rezeki yang halal oleh-NYA.. 
Amin..




1 comment

  1. butuh angka togel 2D ,3D, 4D SGP / HKG / MALAYSIA / TOTO MAGNUM / dijamin
    100% jebol
    Apabila ada waktu
    silahkan Hub: KI JAYA WARSITO DI NO: [[[085-342-064-735]]]

    ReplyDelete