Tafsir Al-Quran Dari Seorang Sahabat


Assalamualaikum

Alhamdulillah.. Semalam aku dah khatam Al-Quran... untuk kali ke-2 kowt.. hikhik.. First dulu, time aku sekolah.. Tak ingat la masa darjah @ tingkatan berapa.. hakhak.. Pastu lama gak aku tinggal dari membaca Al-Quran ni.. Baca pown bila rasa nak baca.. Teruk kan kan.. hikhik..

Tahun lepas aku rasa rindu sangat nak baca Al-Quran secara serius dan berterusan... Ada jugak la mis sebab kadang-kadang tu ada hal yang tak dapat dielakkan... Seronok baca Al-Quran ni tau.. Rasa tenang aje hati... Hari-hari rasa rindu nak baca... Alhamdulillah semalam dah habis a.k.a khatam.. hehe..

Mesti hangpa pelik kan.. tajuk len.. tapi cerita kat atas tu lain.. hahaha.. ni baru nak cite ni... Isnin (25.11.2013) baru ni aku cuti.. lama dah rasanye tak amek cuti.. Bercuti lah aku selama 2 hari.. wah seronok bukan kepalang... hahaha.. Awal-awal dah buat plan ngan member aku sorang ni.. Liza nama nye.. kitorang dah plan pegi shopping.. hahaha.. Tapi sebenarnya aku teman dia la shopping.. aku beli sikit aje.. Habis semua shopping complex kitorang jelajah... Gile dasyat.. Naik lenguh kaki-kaki berjalan...

Paling utama bagi kitorang ke kedai buku... Biasa la aku ngan dia jenis suka membaca... terutama novel la.. Niat aku ke kedai buku kali ni sebenarnya nk beli tafsir Al-Quran... so, kitorang pilih Kedai Buku 1Malaysia kali ni... Masuk aje kedai tu dah nampak dah novel tersusun rapi dekat depan pintu masuk kedai... wah.. teruja beb... Member aku tu terus aje mengadap buku-buku novel tu.. pilih mane berkenan... Aku terus ke bahagian Al-Quran dan tafsir.. Banyak jugak pilihan... oh lupa.. harga kat Kedai Buku 1Malaysia memang murah... nanti pasti aku akan pergi lagi.. Sementara aku dok tengok-tengok tafsir tadi.. aku nampak Al-Quran pelangi... Terus berkenan.. Sebab lama dah carik... Aku amek satu.. Tengah aku pilih-pilih tafsir, member aku datang dekat aku.. dia pown nak beli tafsir... dia suruh aku pilih satu sebab dia nak belanja.. wah.. terkujat aku... Alhamdulillah.. rezeki aku kowt hari tu.. Moga dia pown mendapat pahala daripada bacaan aku nanti... InsyaALLAH.. hikhik...

Tafsir Al-Quran

Bahagian dalam Tafsir


Al-Quran Pelangi




Bestkan bila dapat hadiah.. hehe.. Bukan tafsir aje aku dapat.. dia belikan aku Diary Muslimah 2014 tanpa pengetahuan aku.. Time aku sampai rumah baru aku tahu dia belikan aku diary tu.. wah... terharu nye.. nangis kejap aku.... hahaha... Terima kasih tak terhingga aku pada dia.. Aku doakan dia dilimpahkan rezeki yang halal dan dibuka pintu rezeki seluas-luasnya untuk dia serta diberkati hidupnya.. InsyaALLAH..Amin...

Thankz ma fren... Norelizayati...


Diary Muslimah 2014



Bubey...






No comments