Mudahnya Menjemput Rezeki by Fathuri Salehuddin



Assalamualaikum..

     Dah sarapan ke semua? LA x bersarapan harini... sibuk menyiapkan buku program untuk program kawad esok.. Siapa dah sarapan, Alhamdulillah.. itu rezeki anda untuk pagi ni kan.. wah bercakap pasal rezeki hari ni.. Tajuk entri ni pun dah berkenaan dengan rezeki.. itu tajuk buku yang LA dah baca... Bagus sangat buku ni.. memberi kesedaran kepada kite yang rezeki tu datangnya dari tuhan.. dan ada pelbagai cabang rezeki yang diterangkan dalam buku ni..

Mudahnya Menjemput Rezeki by Fathuri Salehuddin

     Semua rezeki datang daripada ALLAH SWT... Setiap makhlukNYA telah dibekalkan dengan rezeki yang cukup. Malah ukuran dan sukatan rezeki bagi setiap makhlukNYA sudah disiapkan sehingga hari kiamat. Semuanya ALLAH sertakan dengan rezeki masing-masing, baik dia seorang yang beriman dengan ALLAH atau dengan patung-patung, tetaplah ada rezekinya. Begitulah Maha Pemurah dan Pengasihnya ALLAH. Walau tidak menyembahNYA, masih terus diberi rezeki. Pemberian ini dinamakan pemberian Rububiyyah.

     Rezeki ni kan datang dari pelbagai cabang... semua yang bermanfaat untuk kite itu lah dinamakan rezeki.. Bagus tau baca buku ni.. so LA suggestkan semua kawan-kawan memiliki buku ni.. Bila baca buku ni baru tahu rezeki tu datang dari pelbagai bentuk.. Dalam buku ni jugak terdapat cerita yang dijadikan contoh.. so lagi mudah kita faham berkenaan dengan rezeki.. hehehe..

     LA juga nak berterima kasih sangat kepada seorang sahabat ni.. dia yang menghadiahkan buku ni pada LA... Buku ni amat berguna pada LA... Hazimah ... 

Kata-kata semangat beliau... TQ. :)

     Buku ni dah selesai dibaca... sekarang LA ngah membaca buku baru lak.. 'ALLAH Tidak Pernah Jauh'.. penulis buku ni Suhana Amiril.. nanti ape-ape LA update ye berkenaan buku ni... Baru je mula membaca... 



oki.. sampai sini aje.. 


Bubey.......





2 comments